Bazar, Elle ili oba?

By 12:34 , , , , , ,

Imam utisak da mi vreme ne protiče, već šiba – 300 km na sat. To bi bilo odlično da negde jurim, ali pošto već od davnih dana stvari obavljam lagano i potaman, nekad mi nije jasno šta se to događa?! Da bi malo stvari prikočila, ili bar vreme na kratko zaustavila, uvek se prebacim u nove svetove. Drugim rečima: ili sam u potpunosti u filmovima Wesa Andersona ili mi je glava zaronjena u knjige. U potpunosti se izmestim, zađem u nove predele, situaciju i usporim tempo...
Međutim, krajnje slučajno, ovih dana – da li zbog poslovnog poziva ili zakona kojekakvih slučajnosti, listam, okrećem, čitam razne modne magazine... I moram priznati da su neki iznenađujuće dobri, neki su baš modni časopisi – klasici, mada ima i trivijalnih, pretecioznih ili namenjenih do te mere konzumentskom društvu da me nerviraju.
Neke stvari smo sestra i ja ponele iz kuće. Između ostalog – „Bazar” i „Burdu”. Dva B koje morate oBožavati! Za sve ove godine, uz male ili veće prekide, ostala sam verna ovom modnom listu s naših područija.
To Politikino modno čedo za mene je klasik u modnoj „časopis literaturi”. Kao npr. Džej Ostin u književnosti. Doručak kod Tifanija u filmu. Sviđa mi se ćirilica, poznata lica s naših prostora na naslovnoj strani, teme, pa i smele modne kritike...
Drugovi i drugarice, „Bazar” se pojavio davne 1964. godine. U to vreme ovakva vrsta časopisa nedostajala je na jugoslovenskom tržištu. Tadašnji „Bazar” pažnju je usmerio ka modi, ljubavi, kuvanju, savetima za negu i lepotu... Sve što i danas ima (mada u drugom, savremenom ruhu). Zanimljivo, tadašnji modni urednik je glavom i bradom bio kreator Aleksandar Joksimović.
Zašto sam izdvojila „Bazar”? Zato što je ostao veran popularisanju jugoslovneske, odnosne srpske mode, na kraju krajeva mode uopšte. Zato što nema tračeva, modnih „mast hevova” koji su često nelogični i dosadni. Zato što je uređivačkoj politici ostao cilj da ulepšava živote dama, a mislim da u tome i uspeva.
Tik uz njega volim da pročitam intervjue iz „Ella”, gde novinari odrade svoj posao na pravi način! Pisci, glumci, pevačice i pevači, umetnici bivaju prikazani u drugom svetlu, iz nekog drugog ugla...
Ako vas interesuje i negativne strane, odmah da vam kažem da mene ne interesuju. Preskočim ih, prelistam, ponekad se i iznerviram. Ali, niti sam novinar niti urednik ovih magazina i ne znam da li bih znala bolje od njih?
Dakle, ako literatura o modi o kojoj sam pisala OVDE zna da bude dosta teška i hermetička, prelistajte „Bazar” ili „Elle”, nećete naći samo modu, već i kulturu, daleke destinacije koje će vam možda otvoriti neke nove puteve...
  

You Might Also Like

0 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...